A védjegyek áruk és szolgáltatások azonosítására, illetve más áruitól és szolgáltatásaitól való megkülönböztetésre szolgálnak. A védjegyek segítik a fogyasztókat a tájékozódásban, fontos szerepet töltenek be a marketing és a reklám területén is. A védjegyoltalom szerepe, hogy a védjegyet meghatározott árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban kizárólag a védjegy tulajdonosa használhatja.
Az uniós csatlakozás óta Magyarországra is kiterjednek az Európai Gazdasági Közösség területén érvényes un. európai uniós védjegyek (community trademark). Szabadalmi ügyvivőink egyben az európai uniós védjegy hivatal (Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala) előtt is hivatásos képviselőként járnak el.
A földrajzi árujelzők meghatározott földrajzi területen – tájegységben, helységben, országban – termelt, illetve előállított olyan termékek megjelölésére szolgálnak, amelyek különleges minősége, hírneve vagy egyéb jellemzője lényegében ennek a földrajzi származásnak tulajdonítható